luni, 28 februarie 2011

De ce ROOT la telefonul meu Android?

Cred ca este o intrebare pe care ne-am pus-o toti la un moment dat:
de ce sa-mi fac Root-ing la telefon?
E un proces nu tocmai simplu care necesita atentie si studierea tuturor
pasilor ce trebuiesc facuti pentru a evita neplaceri ulterioare.
Dar haideti sa vedem cam ce avantaje ne da ROOT-area telefonului:

1. Control complet asupra sistemului;
2. Abilitatea de a modifica fişierele de sistem; puteţi înlocui multe părţi ale "Android Core", inclusiv:
      -Teme
      -Aplicatii Core (hărţi, calendar, ceas, etc)
      -Bootloader
      -Imagini de Boot
3. Vom putea rula aplicatii speciale de care au nevoie de mai mult control asupra sistemului de superuser (vă permite aprobarea sau interzicerea acces-ului root la orice program);
      -Task Manager pentru root (permite inchiderea unor aplicatii pe care altfel nu le puteti inchide);
      -Aplicatii de  Tethering (de exemplu aplicatii de WI-FI tethering prin care va transformati telefonul intr-un router Wireless) ;
4. Puteti face back-up la sistem si fisierele sistem;
5. Va puteti muta din cache-ul pentru browser-ul / harti / android market pe  Sdcard, lasand libera memoria interna a telefonului;
6. Poate ce mai utila este posibilitatea de a va muta toate aplicaitiile din telefon pe Sdcard, eliberand memoria interna a telefonului;
7. Restartare-a telefonului se face mai usor;
8. Instalarea si folosirea de player-e mp3 cu egalizor grafic functional !

Si ar mai fi si altele dar aceste mi se par mai importante...

Pana aici toate bune si frumoase, dar acum sa vedem si ce avem de pierdut daca facem ROOT la telefon :

1.Capacitatea de a accepta actualizări OTA (On The Air), cel putin in Romania prea putin valabil

2. Faptul  că altcineva iti controleaza telefonul (prin versiunile de Android ce le vom instala); 
3. Trebuie să cauti pe net cum sa faci Root-ing si ce versiuni sunt stabile ;   
4. Vei avea nevoie de o aplicatie gen ASTRO, care vă permite să vedeţi nume de fişiere si va va ajuta;
 
Pe scurt(cei care au avut Linux pe PC stiu mai bine), ai control FULL cu riscurile si beneficiile aferente.
Oricum, am fost dezamagit cand am primit un mail oficial de la HTC prin care se spunea ca nu va fi disponibila versiune mai noua de Android 1.6 pentru HTC-ul meu Tattoo, desi are 256Mb Ram...
Dar na, asta este... niciodata nu am prea am inteles politica...Oricum in curand vreau sa fac si eu ROOT, fiindca am vazut ca ruleaza ok un Android 2.1 pe Tattoo si mi-e „ciudat“ telefon cica smart fara bluetooth transfer in anul 2011...
Cand voi avea informatiile “incercate” de mine le voi posta...
 
Cam asa arata un menú de telefon cu ROOT:



 

2 comentarii:

EU am tableta Rootata, un hannspree cu nvidia tegra 2, venita cu in android 1.8 modificat sa para 2.2 care il am pe telefon (optimus one). Androidu de pe tableta nici nu avea marketul, dsr dupa ce am instalat androiduri noi, vro 5 versiuni de honeycomb, am gasit unul care merge. and descbid tablet a si tin apasat pe tasta de volume intra intrun fel de BIOS de under instakez androidul pe ea. si sora mia sia root at tellu, motorola flip out, CA Ave a 2.1 si nu merge a mutat pe card app si nu sa riscat cu 2.2 CA nu Avea update oficial. Totul bine si frumos, dar dupa atatea incercari tablletds me a tot nu merge far a sa se blocheza, dar merg joculetele si chair aqum it I postez de pe ea. Bravo de articol!

Salut Laurentiu,
Merci de comentariu și multă baftă
Florin

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...